Hoe je met Emoji waarde toevoegt aan jouw social media content.
Mensen verwerken beelden, zoals emoji's, 60.000 keer sneller dan tekst. Alleen daarom al is het interessant om te kijken hoe emoji's waarde toevoegen aan jouw social media content.
Maar eerst even wat leuke weetjes over de emoji. De emoji komt oorspronkelijk uit Japan en werd in 1999 bedacht. In 2010 werden ze pas wereldwijd gebruikt. De betekenis van emoji in het Japans is 'beeldkarakter'. Elk jaar komen er weer nieuwe emoji's bij. Afgelopen voorjaar kwamen er onder andere nieuw bij: 🍋🟩,🙂↕️ ,🙂↔️ en 🍄🟫.
En dan nu terug naar de waarde van emoji voor jouw content. Wel of niet emoji's toevoegen aan je social media tekst? Op basis van de uitkomsten uit het Adobe The Emoji Trend Report 2022 zeggen wij: doen!
Het gebruik van emoji verhoogd namelijk de betrokkenheid van jouw volgers. Uit het rapport blijkt dat 73% van de mensen vindt dat je leuker en grappiger 😃 overkomt als je emoji's toevoegt.
Emoji's helpen ook lappen tekst op te knippen ✂️ en voegen een visueel component toe. Emoji's kunnen een boodschap versterken 💪🏻 en bijvoorbeeld kopteksten benadrukken. Al met al kunnen emoji's de leesbaarheid van je tekst vergroten.
Je kunt emoji's ook gebruiken om je merk persoonlijker te maken. Welke emoji komt als eerste bij je op als je aan jouw bedrijf denkt? Laat deze dan als een rode draad 🧶 door je content lopen. Denk daarbij ook aan de nieuwsbrieven die je verstuurt. Een emoji in de onderwerpregel zorgt ervoor dat jouw email opvalt tussen alle anderen.
⚠️ Let op! Net als met zoveel dingen: vermijd een overkill aan emoji's 🤯 en weet wat de emoji betekent. Bij twijfel: 💡raadpleeg Emojipedia!