Eerder hadden we het al eens over de Ingrediënten voor succesvolle communicatie. Doelgroep is hierin een belangrijk onderdeel. Als je de doelgroep voor jouw bedrijf specificeert, sluit je daarmee een groot deel van de potentiële klanten uit. Dat is een bewuste keuze en het zorgt ervoor dat je beter kunt inspelen op de wensen en behoeften van de...
Online op zoek naar nieuwe medewerkers?
Steeds meer van onze communicatie verloopt online. We delen onze bedrijfsboodschap via de website, op social media, en met online advertenties bereiken we gericht onze doelgroep. Het is dan ook een logische stap om ook online op zoek gaan naar nieuwe medewerkers.
Wat gaat een jaar altijd snel voorbij. Voordat we het weten, staan de oliebollen op tafel, blikken we terug op de mooie momenten van het afgelopen jaar en kijken we vooruit naar wat komen gaat. Ook bij ons is 2024 in vogelvlucht voorbijgegaan.
Analyseer in 5 stappen jouw social media
December is hét moment om de balans op te maken van je social media-kanalen. Wat ging goed en wat kon beter? Met een korte analyse ontdek je wat jouw volgers écht willen zien en hoe je hier in 2025 slim op inspeelt. In dit artikel lees je hoe je in vijf stappen eenvoudig jouw social media prestaties analyseert. Ook geven...
De krapte op de arbeidsmarkt, langdurige openstaande vacatures en hierdoor een hoge werkdruk voor medewerkers zijn in veel bedrijven de orde van de dag. Hierdoor wordt het behouden van medewerkers steeds belangrijker. Interne communicatie is hierin een belangrijke factor, die weer vaak wordt onderschat. In bedrijven ligt vaak de focus op externe...
In de wereld van marketing en communicatie is er geen one-size-fits-all aanpak. Voor iedere doelgroep, ieder doel en iedere bedrijfsidentiteit past een ander middel, platform en manier van communiceren. Het vinden van de juiste combinatie van communicatie-ingrediënten is essentieel om de juiste mensen te bereiken, op een manier die hen aanspreekt...
Mensen verwerken beelden, zoals emoji's, 60.000 keer sneller dan tekst. Alleen daarom al is het interessant om te kijken hoe emoji's waarde toevoegen aan jouw social media content.
In een koffiemomentje met een andere ondernemer realiseerde ik mij iets belangrijks: bij mijn eigen inkoop beslissingen – zoals het inhuren van een fotograaf – kijk ik vooral naar de tarieven en niet direct naar de waarde die de foto's toevoegen. Dit inzicht zette mij aan het denken over het op waarde schatten van zowel eigen diensten, maar ook die...
Wat kan ik met een social media strategie?
Het klinkt handig, zo'n strategie. Maar wat kun je hier precies mee? Een strategie voor de social media creëert overzicht en geeft richting. Zo bepaal je welke mensen je eigenlijk wilt bereiken, op welke platformen die mensen te vinden zijn en met welke frequentie je berichten wilt plaatsen. Een van de belangrijkste punten die een strategie voor...