In de wereld van marketing en communicatie is er geen one-size-fits-all aanpak. Voor iedere doelgroep, ieder doel en iedere bedrijfsidentiteit past een ander middel, platform en manier van communiceren. Het vinden van de juiste combinatie van communicatie-ingrediënten is essentieel om de juiste mensen te bereiken, op een manier die hen aanspreekt...

In een koffiemomentje met een andere ondernemer realiseerde ik mij iets belangrijks: bij mijn eigen inkoop beslissingen – zoals het inhuren van een fotograaf – kijk ik vooral naar de tarieven en niet direct naar de waarde die de foto's toevoegen. Dit inzicht zette mij aan het denken over het op waarde schatten van zowel eigen diensten, maar ook die...

Het klinkt handig, zo'n strategie. Maar wat kun je hier precies mee? Een strategie voor de social media creëert overzicht en geeft richting. Zo bepaal je welke mensen je eigenlijk wilt bereiken, op welke platformen die mensen te vinden zijn en met welke frequentie je berichten wilt plaatsen. Een van de belangrijkste punten die een strategie voor...